Höft

Höft – och knäsmärta kan orsakas av artros i höften

Artros i höft är något som utvecklas gradvis. Ofta visas det i människor under många år haft ett hårt fysiskt arbete, där de har gått eller stått mycket. De som som barn och ungdomar har haft höftbesvär kommer också att vara mer sårbar.

När man läser är det viktigt att upprätthålla bästa möjliga rörelse med handleden och se till att de omgivande musklerna avslappnade.
Symtom

De första tecknen på slitage i höftleden kan smärta i skinkorna, ljumskarna och eventuellt. höft slutet av dagen och efter långa promenader. Vissa är helt smärtfri i höften, men ser å andra sidan, smärta i knät efter lastning av höften. Det kan inledningsvis vara svårt att veta om du utvecklar slitage i hennes höfter.

Förutom smärta efter utmaning, har många morgonstelhet i handleden och en känsla av höft värmas eller ”kör”.

Senare under smärta kan vara djupa och genomgripande eller att få i rörelse och det kan vara från timmar till dagar. Ofta förekommer nattlig smärta runt höft eller knä.
Den dagliga belastningen

Varje gång vi tar ett steg utsätta höftleden under belastning. Tack vare kroppens fantastiska byggnad är vår höftleder konstruerade för att tåla år av belastning. Men som alla saker höftleden har en övre gräns för godtagbara last.

När denna gräns nås beror på storleken av de dagliga belastningen på höften, oavsett om du är genetiskt predisponerade för höft och om du ser till att få tillräckligt med vitaminer och mineraler, så att kroppen har tillräckligt med byggstenar.
Sist men inte minst, en eventuell ändring av form på grund av hip hip krämpa som barn / ungdomar hjälp för dig senare i livet har artros i höften.
Behandling

I vissa fall är artros så uttalad smärta så svår och den dagliga verksamheten så begränsad att en ”ny höft” är enda utvägen.

Men för alla som har artros ger inte så många symptom som transaktionen räknas, det finns andra behandlingsalternativ. Till exempel med din kiropraktor. På kiropraktor kan du både att studera har tagit röntgen och behandling av gener i höft.

Särskilda gemensam mobilisering av höftleden och sträcker i de omgivande musklerna har visat sig lindra symtomen vid artros i höften.

Det är viktigt att upprätthålla bästa möjliga rörelse i höft, bäcken och knän och undvika skinkan och lårmusklerna spännen upp.